Február 7.
A csoport nagy része határon túli, közös nyelv az angol. Aztán egy Brecht versre, a Minden változikra, csinálunk páros koreográfiát, egyperceset, azonnal. Azt hittük, semmire nem jutunk, de aztán Zsófival előállunk egy fürdőkádas mozgóképpel, aminek Soós Attila a Brecht on the Beach címet rögtönözte. Csodálatos az a magabiztos, szenvedélyes indulat, ahogyan Attila rendez, pár szóval megmondja, a csoportok min javítsanak, mit fejezzenek ki a jelenetek. Háromtól a nézőtéri társalgóban Tasnádi Istvánnal beszélgetés. Szó esik többek között az improvizációból, író-színész-(rendező) együttműködéséből születő darabokról. Tasnádi elmondja, hogy az így létrejövő előadások szövegéből hiányzik a szubtextus, nincs szövegen túli, szöveg alatti réteg. Ez nem negatívum, csupán észrevétel, és ezért érdemes a drámaírás minden típusával foglalkozni.
20:00 The Rape of Lucretia. A varsói egyetem diákjainak előadása. Opera egy nem-színházteremben. A térhasználat zseniális, mintha itt született volna az előadás, minden ablakot, emeletet, szobát, ajtót életre keltettek, fényekkel, fonalakkal, használattal. Jobb oldalt a zenekar, karmesternővel. A nézők felett egy vékony cső vezet el a színpadig: az előadás adott pontjában vörös folyadékkal telítődik, és a színpadra csöpög a vér. Az erős látvány, az operai hagyományok ötvözése közvetlenséggel és közelséggel különleges, absztrakt hangulatot, és komplex előadásélményt eredményez.
(S.F.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése